fredag, augusti 20, 2010


Sverige är kallt och grått.
Det är augusti.

I förrgår gick jag omkring på Budapests gator och torg och njöt av sol och värme. Det var sista dagen av 11, spenderade i Tjeckien, Slovakien och Ungern. Det var 11 mycket bra dagar.

Nu är jag här igen. Tillbaka i Förorten.
Augusti, och Sverige förbereder sig på den annalkande hösten. Men det är Sommarbio i Rålis denna vecka, tack och lov. För trots kylan känns det väldigt bra att kura ihop sig insvept i varma filtar framför filmduken, med en kopp varmt te under bar himmel.

Och än är inte sommaren helt slut, för min del. På tisdag beger jag mig till Skåne några dagar för att träffa vänner där. Jag vet inte, men kanske är vädret lite bättre där.

Det har varit en lång sommar. En bra och för det mesta solig sommar. Och jag har fortfarande några veckor kvar innan jag börjar jobba igen.



Inga kommentarer: